“Omul lipsit de educatie nu stie sa se foloseasca de libertatea sa .” Immanuel Kant
Vezi mai mult...Creșteri și descreșteri procentuale în viața cotidiană- POVESTEA CIOBANULUI GHIȚĂ
Vezi mai mult...Іntеɡrаrеа trеptаtă, ԁаr fеrmă, а еԁuсаţіеі prеşсοlаrе în сοοrԁοnаtеlе еԁuсаţіеі pеrmаnеntе ѕаu prеlunɡіtе ѕ-а іmpuѕ ɡânԁіrіі şі prасtісіі pеԁаɡοɡісе сοntеmpοrаnе.
Vezi mai mult...Spre deosebire de educaţia formală care este obligatorie şi se bazează pe motivaţia extrinsecă, educaţia non-formală are avantajul de a fi voluntară şi de a se baza pe motivaţia intrinsecă, ca necesitate absolută pentru ca elevul să obţină un obicei de învăţare.
Vezi mai mult...Activitățile extrașcolare/extracurriculare oferă posibilitatea studentului de a exersa roluri variate ce contribuie la evoluția lui profesională.
Vezi mai mult...Abandonul şcolar reprezintă conduita de evaziune definitivă ce constă în încetarea frecventării şcolii, părăsirea sistemului educativ, indiferent de nivelul la care s-a ajuns, înaintea obţinerii unei calificări sau pregătiri profesionale complete sau înaintea încheierii actului de studii început ...
Vezi mai mult...“ Eu sunt copilul. Tu ţii în mâinile tale destinul meu. Tu determini, în cea mai mare măsură, dacă voi reuşii sau voi eşua în viaţă! Dă-mi, te rog, acele lucruri care să mă îndrepte spre fericire. Educă-mă, te rog, ca să pot fi o binecuvântare pentru lume!”
Vezi mai mult...Disciplina: Dezvoltare personală; Clasa: Pregătitoare; Subiectul: Eu pot! – Emoții , bucurie, tristețe, frică, furie în activități familiare ...
Vezi mai mult...Martin Luther King spunea că “Oamenii se urăsc pentru că se tem, se tem pentru că nu se cunosc și nu se cunosc pentru că nu comunică”.
Vezi mai mult...Obiectivele educației preșcolare sunt orientate spre finalizarea și accelerarea formării capacităților care conturează personalitatea, în raport cu specificul vârstei cronologice și individuale, după deschiderea orizontului cultural și pregătirea copilului pentru școală.
Vezi mai mult...Prin activități extracurriculare înțelegem, de regulă, acele activități care au rol complementar orelor clasice de predare-învățare-evaluare....
Vezi mai mult...O strategie completă pentru combaterea și prevenirea abandonului școlar are în vedere, ca și grup țintă, elevii identificați ca și vulnerabili din acest punct de vedere, însă trebuie să prevadă acțiuni și pentru cadrele didactice care doresc să își asume roluri în cadrul strategiei, dar și pentru părinți și reprezentanți ai comunității.
Vezi mai mult...În calendarul creștin avem încununați o mulțime de sfinți, care și-au dat viața pentru Dumnezeu sau au trăit o viață ascentică întru Hristos. Ei alcătuiesc tezaurul sacru al caracterelor creștine, care au demonstrat că Mântuitorul Hristos este cel mai bun model de urmat.
Vezi mai mult...Metoda proiectelor este o strategie de învăţare şi evaluare, a cărei caracteristică se concentrează pe efortul deliberat de cercetare, pe căutarea şi găsirea răspunsurilor legate de tema propusă.
Vezi mai mult...Jocul reprezintă o activitate ce izvorăşte din nevoia de a acţiona a copiilor, trăsătură dominantă a condiţiei umane. Prin caracterul său practic el cultivă deprinderi bogate, trăsături complexe de caracter, convingeri şi puternice trăiri emoţionale .
Vezi mai mult...Conceptul de ”outdoor education” sau ”educația în aer liber”, este o noțiune ce vizează o educație bazată pe experimente și activitate practică desfășurată în afara sălii de grupă, în aer liber.
Vezi mai mult...Rolul metodelor didactice moderne este acela de a crea un context situational, astfel incat cel care invata sa fie angajat si sa participe in mod activ la realizarea obiectivelor predarii, sa asigure transformarea lui in subiect al propriei formari; aceste metode se caracterizeaza printr-o permanenta deschidere la innoire, la inovatie.
Vezi mai mult...Jocul capătă însuşiri şi funcţii diferite de la o etapă a vieţii la alta.
Vezi mai mult...Manifestările creative ale preşcolarului pot fi stimulate şi antrenate in cadrul jocului, al activităţilor pe domenii experienţiale, în jocurile şi activităţile alese şi în activităţile de dezvoltare personală.
Vezi mai mult...Relația părinte - copil este importantă și vitală în primii ani de viață, dar și pe întreaga perioadă a școlarizării elevului, aceasta se bazează pe încredere, prietenie, respect, astfel să rezulte o relație sănătoasă și pozitivă.
Vezi mai mult...modul în care gândim determină modul în care simţim şi ne comportăm
Vezi mai mult...Credinţele privind capacitatea de control construiesc realitatea.
Vezi mai mult...Numeroase studii experimentale arată că atenția conștientă crește fericirea
Vezi mai mult...Bazele autocontrolului sunt conștientizarea stărilor noastre interne (conștiința de sine)
Vezi mai mult...Gândirea laterală promovează adaptabilitatea și flexibilitatea mentală
Vezi mai mult...Muzica violentă inspiră gânduri violente şi o interpretare exagerată a situaţiilor.
Vezi mai mult...Spunem despre noi că avem „o minte conştientă”
Vezi mai mult...„schemele cognitive reprezintă tiparul care dă sens lumii"
Vezi mai mult...Stres, sarcini mentale, efortul crescut, recompense nesatisfacatoare, munca în schimburi, presiunea timpului, insecuritatea locului de muncă, schimbările instituționale, tendinte perfectioniste, pesimism, nevoia de control, munca monotona, lipsa provocarilor.
Vezi mai mult...Dorința de a se conforma normelor grupului, de a fi validat și acceptat, îi poate determina să facă alegeri nepotrivite.
Vezi mai mult...Tinerii care petrec prea mult timp comunicând online pot avea dificultăți în interacțiunile sociale directe.
Vezi mai mult...Se spune că ființele umane sunt singura specie care poate reflecta asupra ei însăşi.
Vezi mai mult...Singura funcție psihologică, care este cunoscută, pentru a arăta variații considerabile interindividuale este reglarea emoțională
Vezi mai mult...Copiii care au fost clasificați ca având abilitățile de reglare mai ridicate decat adultii.
Vezi mai mult...Reacțiile vârstei asociate copiilor expuși la evenimente traumatice sau stresante
Vezi mai mult...Cogniția perseverativă = activarea repetată sau cronică a reprezentării cognitive a conținutului legat de stres.
Vezi mai mult...Stilul de gândire disfuncţional are la bază o serie de erori de gândire
Vezi mai mult...Învățarea bazată pe proiect este o abordare captivantă care pune elevii în centrul procesului de învățare.
Vezi mai mult...Școala reprezintă cadrul social al copilului, elevului, adolescentului, de aceea este important ca de timpuriu, el să înveţe să interacţioneze cu grupul și nu numai, acest lucru va constitui baza viitorului adult, să respecte regulile de conviețuire într-un grup
Vezi mai mult...Calitaţile motrice sunt de două feluri : calităţi motrice de bază (viteza, indemanare, forta, rezistenţa) si calitaţi motrice specifice- unor ramuri sportive. Toate calitaţile motrice se intersectează intre ele.
Vezi mai mult...Pe perioada vacanțelor școlare, pentru elevii claselor V-VIII pasionați și doritori de activități extrașcolare, am organizat un Club de vacanță.
Vezi mai mult...Principalele metode în învățământul tradițional sunt conversaţia, explicația, demonstraţia, metodele centrate pe profesor, pe transmiterea de cunoştinţe și pe pasivitatea preșcolarilor. La polul opus se află învățământul modern care solicită aplicarea unor metode active şi interactive, care dezvoltă gândirea critică.
Vezi mai mult...Temele lectiei: 1.PERFECTIONAREA PROCEDEULUI HARAI-GOSHI DIN DEPLASARE; 2.UKHI-KOMI-RENRAKU-WAZA (REPETAREA COMBINATIILOR)
Vezi mai mult...Obiective generale: menţinerea unei stări optime de sănătate; favorizarea dezvoltării fizice armonioase
Vezi mai mult...Scopul lecţei: Însușirea cunoștințelor ce vizează învățarea sunetului și literei Z
Vezi mai mult...Viitorul și evoluția unei societăți sunt legate de dezvoltarea și educația copiilor, cei care, la un moment dat vor fi nevoiți să poarte pe umeri această uriașă responsabilitate
Vezi mai mult...Subiectul lecției Textul narativ- Bunicul şi nepotul de Fraţii Grimm Tipul: de formare a priceperilor și deprinderilor
Vezi mai mult...Creșterea capacității de muncă fizică și intelectuală a copiilor se va realiza prin trezirea interesului pentru desfășurarea unui scurt program aerobic.
Vezi mai mult...Scopul: -Formarea priceperilor și deprinderilor de citire corectă, conștientă și expresivă; -Formularea de întrebări și răspunsuri referitoare la conținutul unui text citit.
Vezi mai mult...dezvoltarea atenţiei, a gândirii, a spiritului de observaţie; stimularea curiozităţii, a încrederii în forţele proprii.
Vezi mai mult...Evaluarea online este o metodă a evaluării care poate răspunde eficient situaţiilor identificate în contextual actual, mai ales că poate fi aplicată pe oricare dintre cele trei forme ale evaluării tradiţionale: iniţială, continuă şi sumativă.
Vezi mai mult...Educatia speciala este concept fundamental utilizat in cadrul procesului instructiv-educativ al copiilor cu deficiente si care se desprinde tot mai mult de continutul invatamantului special.
Vezi mai mult...Ca profesor de limba latină, sunt preocupată în permanață de posibilitățile pe care le oferă tehnologia pentru a face dintr-o limbă veche şi greoaie, uneori, o limbă pe placul elevilor mei...
Vezi mai mult...Ziua Recunoștinței se sărbătorește în fiecare an, în a patra joi din luna noiembrie, pentru a aduce mulțumiri divinitătii datorită recoltei din acel an. Se sarbătorește cu precădere in Statele Unite și Canada și se remarcă ca o sarbătoare a familiei, când toți membrii se adună la o masă bogată și se bucură de intâlnire.
Vezi mai mult...Când spunem ,,grădiniţă incluzivă”, nu trebuie să ne ducem cu gândul la copiii cu CES, ci la fiecare copil în parte, pentru că fiecare are un ritm propriu de dezvoltare şi la un moment dat poate avea nevoie de anumite cerinţe speciale în ceea ce priveşte educaţia.
Vezi mai mult...„Chimia are un imens rol în pregătirea pentru viaţă, fapt pentru care trebuie studiată si înţeleasă ca ştiinţa materialelor. La nivelul claselor gimnaziale sunt necesari profesori care să predea ştiintele naturii unitar,nu ca discipline dispersate si asta în ideea de a realiza interdisciplinaritatea” (V.Em.Sahini).
Vezi mai mult...În condiţiile învăţământului românesc de astăzi, se impune o altă manieră de abordare a evaluării rezultatelor şcolare, un model de proiectare / realizare a procesului integrat de predare – învăţare – evaluare mai eficient, centrat, cu adevărat, pe elev. Activităţile de evaluare trebuie proiectate din perspectiva nevoilor de formare ale celui educat. Este necesar ca evaluarea să fie centrată pe aspectele ei formative, astfel încât să cultive şi să susţină interesul elevilor pentru studiu, să-i îndrume în activitatea de învăţare.
Vezi mai mult...Dezbaterile în clasă sunt activități interactive și stimulante care implică elevii într-un schimb structurat de argumente și idei pe o temă sau o problemă dată. Acestea încurajează gândirea critică, dezvoltă abilitățile de comunicare și îi ajută pe elevi să își formeze propriile opinii și să le susțină într-un mod coerent.
Vezi mai mult...Metodele interactive de grup sunt modalitati moderne de stimulare a invatarii experentiale, de exersare a capacitatilor de analiza, de dezvoltare a creativitatii copiilor. Specific acestor metode este faptul ca ele promoveaza interactiunea dintre prescolari, schimbul de idei, de cunostinte, asigurand un demers interactiv al actului de predare-invatare-evaluare.
Vezi mai mult...