PROIECT DE ACTIVITATE
Grupa:
Mare A
Tema anuală:
“Cine sunt / suntem?”
Tema săptămânală:
„ Corpul meu ”
Activități pe domenii experiențiale:
Domeniul Limbă şi Comunicare
Tipul de activitate:
Dobândire de noi cunoștințe
Tema activității:
”Corpul meu ocupat” – poveste populară
Mijloc de realizare:
lectura educatoarei
Scopul activității:
Formarea deprinderii de a audia cu atenție un text şi a deprinderii de exprimare corectă, sub aspect lexical, gramatical, stimularea vorbirii coerente şi expresive
Obiective operaţionale:
Pe parcursul și la sfârșitul activității copiii vor fi capabili:
O1- Să audieze cu atenție conținutul poveștii; obiectivul se consideră realizat dacă copiii ascultă cu atenție conținutul poveștii;
O2 -Să reţină titlul poveştii şi numele personajelor întâlnite în poveste obiectivul este realizat dacă toți copiii rețin cel puțin două personaje ale poveștii;
O3-Să reproducă fragmente din poveste, folosindu-se de imagini, cu ajutorul întrebărilor puse de către educatoare; obiectivul este realizat dacă toți copiii răspund corect la cel puțin o întrebare pusă de educatoare;
O4 -Să stabilească valoarea de adevăr a enunţurilor rostite de educatoare; obiectivul este realizat dacă toţi copiii semnalează corect valoarea de adevăr a enunţurilor;
O5- să desprindă mesajul transmis de text, pe baza întrebărilor puse de educatoare ; obiectivul este realizat dacă toți copiii își exprimă prin cuvinte, cel puțin o stare emoțională provocată de întâmplările poveștii.
Strategii didactice:
Metode și procedee:
povestirea, conversaţia, explicaţia, observaţia,
Forme de realizare:
frontal
Mijloace de învăţământ:
Planşe cu momente din poveste, imagini cu organele interne, tablă, recompense.
Durata:
30 minute
Biliografie:
- Curriculum pentru educație timpurie – 2019
- F.Mitu, Ş. Antonovici,
Metodica activităţilor de educarea limbajului în învăţământul preşcolar,
Editura Humanitas, 2005;
- Georgeta Toma, Magdalena Anghel, Daniela Petre –
Sugestii metodice şi culegere de texte literare