Abordari metodologice și practice ale jocului didactic în contextul actual

Compus de: Prof. înv primar Camelia NicolaScoala: Școala Gimnazială Nr.37, ConstanțaPublicat: 15/01/2024Resursele Profesorului
Abordari metodologice și practice  ale jocului didactic în contextul actual

Jocul  este una  dintre  activităţile prin  care  copilul învaţă  să cunoască  lumea  reală. El influenţează  toate  aspectele dezvoltării  şcolarului: percepţia, memoria, gândirea, imaginaţia, sentimentele, interesele, voinţa . Prin  bogatele  sale valenţe  pedagogice, prin caracterul  său antrenant  şi plăcut, jocul  vine  în sprijinul învăţătorului, în organizarea  şi  desfăşurarea activităţii  didactice, asigurând  momente de  învățare, de  „ respiro” de relaxare, înviorare, atât  de necesare mai  ales  şcolarului.

Clasificarea  jocurilor didactice:

Jocurile  didactice  pot fi  utilizate  la toate obiectele  de  învăţămant şi pot  fi  clasificate astfel : După  scopul lor,  pot fi  jocuri didactice: de  sensibilizare,de  pregătire  pentru înţelegerea  unor  noţiuni, de exersare  a  unor deprinderi   de  aplicare a acestora, de  memorie, simbolice, de îndemânare, de creaţie de cunoaştere a  realităţii  înconjurătoare, de  dezvoltare a  limbajului  şi a comunicării  orale, de  însuşire a normelor  de scriere  corectă etc. 

După  materialul  utilizat, jocurile  didactice pot  fi : bazate  pe modele naturale , bazate  pe modele materiale  construite  în  mod special, pe  completare  de rebusuri, pe utilizare  de  mijloace multimedia . 

După  modul de  organizare  a participanţilor  acestea  pot  fi: individuale, colective, în  perechi,pe  grupe sau  pe  echipe . 

-De-a arhitectura Grofonel și Semințica

Zoeble Image

-Menținerea sănătății

Zoeble Image

-JaRomania

Zoeble Image

-Jocul didactic în activitățile matematice

Zoeble Image

-Circuitul apei în natura

Zoeble Image

-Plantăm o floare

Zoeble Image

-Jocuri pentru limba română

Zoeble Image

-Călătorie pe hartă

Zoeble Image

Înapoi