Abordari metodologice și practice ale jocului didactic în contextul actual
Jocul este una dintre activităţile prin care copilul învaţă să cunoască lumea reală. El influenţează toate aspectele dezvoltării şcolarului: percepţia, memoria, gândirea, imaginaţia, sentimentele, interesele, voinţa . Prin bogatele sale valenţe pedagogice, prin caracterul său antrenant şi plăcut, jocul vine în sprijinul învăţătorului, în organizarea şi desfăşurarea activităţii didactice, asigurând momente de învățare, de „ respiro” de relaxare, înviorare, atât de necesare mai ales şcolarului.
Clasificarea jocurilor didactice:
Jocurile didactice pot fi utilizate la toate obiectele de învăţămant şi pot fi clasificate astfel : După scopul lor, pot fi jocuri didactice: de sensibilizare,de pregătire pentru înţelegerea unor noţiuni, de exersare a unor deprinderi de aplicare a acestora, de memorie, simbolice, de îndemânare, de creaţie de cunoaştere a realităţii înconjurătoare, de dezvoltare a limbajului şi a comunicării orale, de însuşire a normelor de scriere corectă etc.
După materialul utilizat, jocurile didactice pot fi : bazate pe modele naturale , bazate pe modele materiale construite în mod special, pe completare de rebusuri, pe utilizare de mijloace multimedia .
După modul de organizare a participanţilor acestea pot fi: individuale, colective, în perechi,pe grupe sau pe echipe .
-De-a arhitectura Grofonel și Semințica
-Menținerea sănătății
-JaRomania
-Jocul didactic în activitățile matematice
-Circuitul apei în natura
-Plantăm o floare
-Jocuri pentru limba română
-Călătorie pe hartă