“Omul lipsit de educatie nu stie sa se foloseasca de libertatea sa .” Immanuel Kant
Vezi mai mult...Creșteri și descreșteri procentuale în viața cotidiană- POVESTEA CIOBANULUI GHIȚĂ
Vezi mai mult...Іntеɡrаrеа trеptаtă, ԁаr fеrmă, а еԁuсаţіеі prеşсοlаrе în сοοrԁοnаtеlе еԁuсаţіеі pеrmаnеntе ѕаu prеlunɡіtе ѕ-а іmpuѕ ɡânԁіrіі şі prасtісіі pеԁаɡοɡісе сοntеmpοrаnе.
Vezi mai mult...Activitățile extrașcolare/extracurriculare oferă posibilitatea studentului de a exersa roluri variate ce contribuie la evoluția lui profesională.
Vezi mai mult...Abandonul şcolar reprezintă conduita de evaziune definitivă ce constă în încetarea frecventării şcolii, părăsirea sistemului educativ, indiferent de nivelul la care s-a ajuns, înaintea obţinerii unei calificări sau pregătiri profesionale complete sau înaintea încheierii actului de studii început ...
Vezi mai mult...“ Eu sunt copilul. Tu ţii în mâinile tale destinul meu. Tu determini, în cea mai mare măsură, dacă voi reuşii sau voi eşua în viaţă! Dă-mi, te rog, acele lucruri care să mă îndrepte spre fericire. Educă-mă, te rog, ca să pot fi o binecuvântare pentru lume!”
Vezi mai mult...Disciplina: Dezvoltare personală; Clasa: Pregătitoare; Subiectul: Eu pot! – Emoții , bucurie, tristețe, frică, furie în activități familiare ...
Vezi mai mult...Martin Luther King spunea că “Oamenii se urăsc pentru că se tem, se tem pentru că nu se cunosc și nu se cunosc pentru că nu comunică”.
Vezi mai mult...Obiectivele educației preșcolare sunt orientate spre finalizarea și accelerarea formării capacităților care conturează personalitatea, în raport cu specificul vârstei cronologice și individuale, după deschiderea orizontului cultural și pregătirea copilului pentru școală.
Vezi mai mult...Prin activități extracurriculare înțelegem, de regulă, acele activități care au rol complementar orelor clasice de predare-învățare-evaluare....
Vezi mai mult...O strategie completă pentru combaterea și prevenirea abandonului școlar are în vedere, ca și grup țintă, elevii identificați ca și vulnerabili din acest punct de vedere, însă trebuie să prevadă acțiuni și pentru cadrele didactice care doresc să își asume roluri în cadrul strategiei, dar și pentru părinți și reprezentanți ai comunității.
Vezi mai mult...În calendarul creștin avem încununați o mulțime de sfinți, care și-au dat viața pentru Dumnezeu sau au trăit o viață ascentică întru Hristos. Ei alcătuiesc tezaurul sacru al caracterelor creștine, care au demonstrat că Mântuitorul Hristos este cel mai bun model de urmat.
Vezi mai mult...Metoda proiectelor este o strategie de învăţare şi evaluare, a cărei caracteristică se concentrează pe efortul deliberat de cercetare, pe căutarea şi găsirea răspunsurilor legate de tema propusă.
Vezi mai mult...Jocul reprezintă o activitate ce izvorăşte din nevoia de a acţiona a copiilor, trăsătură dominantă a condiţiei umane. Prin caracterul său practic el cultivă deprinderi bogate, trăsături complexe de caracter, convingeri şi puternice trăiri emoţionale .
Vezi mai mult...Conceptul de ”outdoor education” sau ”educația în aer liber”, este o noțiune ce vizează o educație bazată pe experimente și activitate practică desfășurată în afara sălii de grupă, în aer liber.
Vezi mai mult...Rolul metodelor didactice moderne este acela de a crea un context situational, astfel incat cel care invata sa fie angajat si sa participe in mod activ la realizarea obiectivelor predarii, sa asigure transformarea lui in subiect al propriei formari; aceste metode se caracterizeaza printr-o permanenta deschidere la innoire, la inovatie.
Vezi mai mult...Manifestările creative ale preşcolarului pot fi stimulate şi antrenate in cadrul jocului, al activităţilor pe domenii experienţiale, în jocurile şi activităţile alese şi în activităţile de dezvoltare personală.
Vezi mai mult...Jocul capătă însuşiri şi funcţii diferite de la o etapă a vieţii la alta.
Vezi mai mult...Învățarea bazată pe proiect este o abordare captivantă care pune elevii în centrul procesului de învățare.
Vezi mai mult...Școala reprezintă cadrul social al copilului, elevului, adolescentului, de aceea este important ca de timpuriu, el să înveţe să interacţioneze cu grupul și nu numai, acest lucru va constitui baza viitorului adult, să respecte regulile de conviețuire într-un grup
Vezi mai mult...Calitaţile motrice sunt de două feluri : calităţi motrice de bază (viteza, indemanare, forta, rezistenţa) si calitaţi motrice specifice- unor ramuri sportive. Toate calitaţile motrice se intersectează intre ele.
Vezi mai mult...Principalele metode în învățământul tradițional sunt conversaţia, explicația, demonstraţia, metodele centrate pe profesor, pe transmiterea de cunoştinţe și pe pasivitatea preșcolarilor. La polul opus se află învățământul modern care solicită aplicarea unor metode active şi interactive, care dezvoltă gândirea critică.
Vezi mai mult...Temele lectiei: 1.PERFECTIONAREA PROCEDEULUI HARAI-GOSHI DIN DEPLASARE; 2.UKHI-KOMI-RENRAKU-WAZA (REPETAREA COMBINATIILOR)
Vezi mai mult...Obiective generale: menţinerea unei stări optime de sănătate; favorizarea dezvoltării fizice armonioase
Vezi mai mult...Scopul lecţei: Însușirea cunoștințelor ce vizează învățarea sunetului și literei Z
Vezi mai mult...Viitorul și evoluția unei societăți sunt legate de dezvoltarea și educația copiilor, cei care, la un moment dat vor fi nevoiți să poarte pe umeri această uriașă responsabilitate
Vezi mai mult...Subiectul lecției Textul narativ- Bunicul şi nepotul de Fraţii Grimm Tipul: de formare a priceperilor și deprinderilor
Vezi mai mult...Creșterea capacității de muncă fizică și intelectuală a copiilor se va realiza prin trezirea interesului pentru desfășurarea unui scurt program aerobic.
Vezi mai mult...Scopul: -Formarea priceperilor și deprinderilor de citire corectă, conștientă și expresivă; -Formularea de întrebări și răspunsuri referitoare la conținutul unui text citit.
Vezi mai mult...Pe perioada vacanțelor școlare, pentru elevii claselor V-VIII pasionați și doritori de activități extrașcolare, am organizat un Club de vacanță.
Vezi mai mult...dezvoltarea atenţiei, a gândirii, a spiritului de observaţie; stimularea curiozităţii, a încrederii în forţele proprii.
Vezi mai mult...Evaluarea online este o metodă a evaluării care poate răspunde eficient situaţiilor identificate în contextual actual, mai ales că poate fi aplicată pe oricare dintre cele trei forme ale evaluării tradiţionale: iniţială, continuă şi sumativă.
Vezi mai mult...Educatia speciala este concept fundamental utilizat in cadrul procesului instructiv-educativ al copiilor cu deficiente si care se desprinde tot mai mult de continutul invatamantului special.
Vezi mai mult...Ca profesor de limba latină, sunt preocupată în permanață de posibilitățile pe care le oferă tehnologia pentru a face dintr-o limbă veche şi greoaie, uneori, o limbă pe placul elevilor mei...
Vezi mai mult...Ziua Recunoștinței se sărbătorește în fiecare an, în a patra joi din luna noiembrie, pentru a aduce mulțumiri divinitătii datorită recoltei din acel an. Se sarbătorește cu precădere in Statele Unite și Canada și se remarcă ca o sarbătoare a familiei, când toți membrii se adună la o masă bogată și se bucură de intâlnire.
Vezi mai mult...Când spunem ,,grădiniţă incluzivă”, nu trebuie să ne ducem cu gândul la copiii cu CES, ci la fiecare copil în parte, pentru că fiecare are un ritm propriu de dezvoltare şi la un moment dat poate avea nevoie de anumite cerinţe speciale în ceea ce priveşte educaţia.
Vezi mai mult...„Chimia are un imens rol în pregătirea pentru viaţă, fapt pentru care trebuie studiată si înţeleasă ca ştiinţa materialelor. La nivelul claselor gimnaziale sunt necesari profesori care să predea ştiintele naturii unitar,nu ca discipline dispersate si asta în ideea de a realiza interdisciplinaritatea” (V.Em.Sahini).
Vezi mai mult...În condiţiile învăţământului românesc de astăzi, se impune o altă manieră de abordare a evaluării rezultatelor şcolare, un model de proiectare / realizare a procesului integrat de predare – învăţare – evaluare mai eficient, centrat, cu adevărat, pe elev. Activităţile de evaluare trebuie proiectate din perspectiva nevoilor de formare ale celui educat. Este necesar ca evaluarea să fie centrată pe aspectele ei formative, astfel încât să cultive şi să susţină interesul elevilor pentru studiu, să-i îndrume în activitatea de învăţare.
Vezi mai mult...Dezbaterile în clasă sunt activități interactive și stimulante care implică elevii într-un schimb structurat de argumente și idei pe o temă sau o problemă dată. Acestea încurajează gândirea critică, dezvoltă abilitățile de comunicare și îi ajută pe elevi să își formeze propriile opinii și să le susțină într-un mod coerent.
Vezi mai mult...Metodele interactive de grup sunt modalitati moderne de stimulare a invatarii experentiale, de exersare a capacitatilor de analiza, de dezvoltare a creativitatii copiilor. Specific acestor metode este faptul ca ele promoveaza interactiunea dintre prescolari, schimbul de idei, de cunostinte, asigurand un demers interactiv al actului de predare-invatare-evaluare.
Vezi mai mult...Grădinița, ca instituție de educare, formare și orientare trebuie să reacționeze, în concordanță cu tendințele evoluției societății, prin adaptarea conținuturilor, structurii și funcțiilor sale, în vederea pregătirii copiilor pentru școală și integrării sociale rapide a acestora.
Vezi mai mult...Procesul de învățământ este un sistem complex, rezultat al interdependenței dintre predare, învățare si evaluare, cu o finalitate bine conturată – aceea de transpunere în practică a idealului educațional, dezvoltarea integral-vocațională a personalității. Calea principală prin care se realizează acest aspect este perfecționarea tehnologiei, respectiv a formelor, metodelor și mijloacelor prin care se ajunge la rezultatul scontat.
Vezi mai mult...Predarea limbii române în învăţământul preuniversitar urmăreşte înţelegerea de către elevi a bogăţiei limbii materne şi folosirea corectă a ei în relaţiile cu oamenii. Întelegerea limbii este în funcţie de cunoaşterea compartimentelor principale ale ei: vocabularul, fonetica, ortografia, ortoepia, gramatica.
Vezi mai mult...Emotiile sunt considerate de noi pozitive sau negative, sunt reactii care genereaza raspunsuri ale organismului fata de realitatea fiecaruia. Sunt sisteme care in principal au scopul de aparare - de la supravietuire, pana la semnalizarea diverselor nevoi. Multe dintre aceste emotii au capacitatea de a ne mobiliza in directia actiunii, altele insa, afecteaza comportamentul general si, implicit, capacitatea de concentrare, memorare, stocare si reactualizare a datelor, precum si viteza de reactie.
Vezi mai mult...Drepturile omului şi ale copilului stabilesc ce îi este permis unei persoane să facă pentru simplu fapt că este om. Interesul pentru copil ca fiinţă umană cu drepturi depline este unul din principalele aporturi ale secolului XX la evoluţia umanităţii.
Vezi mai mult...,,Pe copil îl educă tot ce îl înconjoară: câmpul, pădurea, râul, marea, munţii, rândunelele, cucul. Faceţi tot posibilul ca şi copiii dumneavoastră să iubească tot ce-i înconjoară, pentru că fără dragostea faţă de natură şi animale omul nu poate să simtă din plin,ceea ce numim, cu cel mai minunat dintre cuvinte – VIAŢA.” C. Mihăiescu
Vezi mai mult...Crearea motivației învățării în cadrul școlar și crearea unui cadru propice pentru creșterea percepției asupra eficacității în activitățile școlare asigură succesul școlar al elevului, în calitate de beneficiar direct al actului educațional, dar și satisfacția furnizorilor de educație –instituția școlară, cu tot ce implică aceasta, precum și a familiei, în calitate de beneficiari indirecți ai învățării școlare.
Vezi mai mult...Cu siguranță, nu toți copiii zburdalnici și distanți suferă de o tulburare de hiperactivitate și de deficit de atenție. La unii dintre aceștia însă, asemenea simptome sunt extrem de severe și interferează cu funcționarea lor psihică, având dificultăți de adaptare și condiții psihologice ale insuccesului școlar.
Vezi mai mult...Mind mapping, este o metoda de învățare eficientă constituită din reprezentări grafice menite să organizeze informația și să faciliteze înțelegerea unor concepte și a relațiilor dintre ele.
Vezi mai mult...Abordarea modernă a actului educaţional, ca urmare a schimbărilor rapide ale societăţii, noile modele de curriculum , deşi diferite ca mod de abordare şi concepţie, trebuie alese şi adaptate contextului social, economic, cultural.
Vezi mai mult...Lecțiile interactive sunt acele lecții in care elevii sunt incurajați să vorbeasca, să-și exprime liber opiniile, să colaboreze și să acționeze, să caute informații și soluții pentru a rezolva o problemă sau a realiza un proiect.
Vezi mai mult...Resursele educaționale deschise (Open Educational Resources) se referă la accesul deschis la resurse educaționale, facilitat de tehnologiile informației și comunicațiilor, pentru consultare, utilizare și adaptare de către comunitatea utilizatorilor, în scopuri necomerciale.
Vezi mai mult...„Eu singură nu pot schimba lumea, dar pot arunca o piatră peste ape să creez multe unde." (Maica Tereza)
Vezi mai mult...În urma integrării europene a României, una din direcţiile fundamentale ale redefinirii învăţământului românesc o constituie dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, formarea personalităţii autonome şi creative, prin diversificarea şi optimizarea activităţii educative extracurriculare şi extraşcolare, de mare impact asupra elevilor, cadrelor didactice şi comunităţii locale.
Vezi mai mult...Teoria curriculumului oferă posibilitatea de a defini dintr-o perspectivă nouă conceptul de curriculum, perspectivă proprie didacticii moderne. Astfel, raporturile dintre subiect şi obiect dintre obiective, conţinuturi, metode modalităţi de evaluare, dintre materia de studiu şi influenţele sale formative sunt reconsiderate, conturându-se o nouă strategie de selecţionare, proiectare şi elaborare a conţinutului învăţământului.
Vezi mai mult...“ Sa nu-i educam pe copiii nostri pentru lumea de astazi.Aceasta lume nu va mai exista cand ei vor fi mai mari si nimic nu ne permite sa stim cum va fi lumea lor. Atunci,sa-i invatamsa se adapteze.”( Maria Montessori-“Descoperirea copilului”)
Vezi mai mult...Metoda este, în sens larg, calea urmată pentru atingerea unui scop, a unui obiectiv operaţional sau de referinţă, este un mod organizat de gândire şi de lucru
Vezi mai mult...Incluziunea romilor presupune crearea unei economii sustenabile și inteligente la nivel de țară. Cu o populație îmbătrânită și o minoritate romă tânără și aflată în curs de dezvoltare, România este obligată să creeze un cadru optim pentru dezvoltarea copiilor romi și implicit a familiilor acestora. În ceea ce privește educația romilor, la nivelul Ministerului Educației s-a încercat crearea unei structuri de sprijin care avea la bază mediatori și inspectori școlari la nivel local. În majoritatea cazurilor, aceste promițătoare demersuri și chiar bine-intenționate, nu au avut rezultate concludente.
Vezi mai mult...Rolul dascălului acum nu mai este acela de a transmite cunoștințe, iar cel al elevului de a asculta și a asimila informațiile. Dascălul este mai mult decât un organizator al învățării și un element de legătură între elev și societate. Procesul de învățare a devenit dinamic și interactiv, iar elevii și dascălii sunt responsabili pentru practicile educaționale și pentru rezultatele acestora. Relația profesor – elev este una de colaborare, de încredere și de respect reciproc, elevul este sprijinit de profesor.
Vezi mai mult...În cariera mea didactică am întâlnit și observat, în special la grupa mică și mijlocie, mulți copii care manifestă tulburări de vorbire, dar printr-o temeinică muncă individuală și cu grupuri mici de copii, folosind jocurile-exercițiu și jocurile didactice alese de mine am insistat asupra corectării pronunției copiilor.
Vezi mai mult...A fi educatoare este o artă și nu oricine îmbrățișează această meserie. Ea chiar nu stă bine pe toată lumea. Dacă nu intri în lumea copiilor, dar mai ales în sufletul lor, du-te la birou. Fă-te secreatară! A fi educatoare nu înseamnă să stai cu mâinile la spate și să dai ordine, ci înseamnă a te coborî la nivelul copiilor și de a le fi parteneră. E o lume de basm pe care eu o găsesc zilnic, doar cu prinți și prințese…
Vezi mai mult...Prin intermediul metodei proiectelor, activitatea este centrată pe copil. Preşcolarul este în centrul învăţării, fiind îndrumat să descopere singur ceea ce se află în jurul său.
Vezi mai mult...