PROIECT DE ACTIVITATE
GRUPA:
Grupa mare;
TEMA ANUALĂ DE STUDIU:
,, Când, cum și de ce se întâmplă? ”;
TEMA PROIECTULUI TEMATIC:
,, Clubul curioșilor”;
TEMA SĂPTĂMÂNII
: ,, Fenomene meteo ”;
TEMA ZILEI:
,,Fenomene ale naturii, toamna ”;
CATEGORIA DE ACTIVITATE: ALA1
(Jocuri și activități didactice liber-alese 1);
TIPUL DE ACTIVITATE:
Consolidare de priceperi și deprinderi.
SECTOARE DE ACTIVITATE:
1.Sectorul Bibliotecă; 2.Sectorul Artă; 3.Sectorul Construcții.
TEMA ACTIVITĂŢII:
1. Ploaia; 2.Curcubeul; 3.Diguri contra inundațiilor.
MIJLOC DE REALIZARE:
1. Exerciții grafice; 2.Pictură; 3.Construcție.
SCOPUL ACTI VITĂȚII:
Identificarea unor elementele caracteristice ale unor fenomene din natură și compararea acestora.
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
Să răspundă corect la înrebările educatoarei; Să scrie semnul grafic
liniuța oblică
, respectând modul de execuție al acestuia; Să utilizeze corect materialele de lucru în vederea realizării curcubeului; Să construiască, cu ajutorul lemnelor, diguri contra inundațiilor; Să lucreze ordonat și în liniște în timpul activității.
STRATEGII DIDACTICE:
METODEE ȘI PROCEDEE DIDACTICE:
conversația, problematizarea, explicația, demostrația, exercițiul, munca independentă, turul galeriei.
MATERIALE DIDACTICE ȘI MIJLOACE DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
umbrela, bilețele cu centrele, caiete speciale cu semne grafice, creioane grafice, pensule, pahare pentru apă, acuarele, foi de bloc de desen, cuburi din lemne, recompense-fețe zâmbitoare
FORMA DE ORGANIZARE A ACTIVITĂȚII:
frontală, individuală.
DURATA ACTIVITĂȚII:
40 de minute.
BIBLIOGRAFIE:
¾ M.E.N. (2019)
Curriculumul pentru educația timpurie
¾
Suport pentru explicitarea și înțelegerea unor concepte și instrumente cu care operează curriculumul pentru EDUCAȚIE TIMPURIE
(2019)
¾ Ionescu, M., (2019).
Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani.
București: Vanemonde
EVENIMENT DIDACTIC:
1.Moment organizatoric; 2. Captarea atenției; 3.Reactualizarea cunoștințelor; 4. Anunțarea temei și a obiectivelor; 5. Prezentarea conținutului și dirijarea învățării; 6. Obținerea performanței; 7.Asigurarea retenției și a transferului; 8.Evaluarea performanței; 9.Încheierea activității.
CONȚINUTUL ȘTIINȚIFIC:
Crearea condiţiilor necesare bunei desfăşurării a activităţii: aerisirea sălii de grupă; amenajarea spaţiului de desfăşurare a activităţii pe 3 sectoare; pregătirea materialelor necesare; Se va realiza printr-o umbrelă multicoloră pe care o voi prezenta copiilor; Pornind de la aceasta, voi pune câteva întrebări: Când purtăm umbrela afară?; Cum ne mai putem apăra de ploaie?; Ce apare uneori după ploaie ?; Dacă plouă foarte mult, ce se poate întâmpla ? ș.a.; Se anunță tema și obiectivele activității:
Tema noastră de astăzi este « Fenomene ale naturii, toamna ». Vom avea trei centre: bibliotecă, artă și construcții. Voi va trebui să urmăriți cu multă atenție indicațiile date la fiecare centru, să lucrați îngrijit și să respectați tema dată;
Voi prezenta sarcinile și modul de lucru de la fiecare centru:
- - Centrul Bibliotecă
- - Centrul Artă
- - Centrul Construcții
După transmiterea sarcinilor, fiecare copil va extrage un bilețel ca să vadă la care centru se va așeza. Se fac exerciţii de încălzire a mușchilor mici ai mâinii.
Copiii lucrează la centre; Voi supraveghea modul de executare a sarcinilor, ajutându-i pe copiii care necesită sprijin (mai ales pe cei cu C.E.S.); Copiii se vor roti la toate centrele; Voi avea cu copiii o scurtă conversaţie despre ceea ce au realizat în cadrul activităţii de la centre; Se vor expune toate lucrările, după care se vor observa şi se vor analiza, ținându-se cont de aspectul şi corectitudinea execuției lucrărilor; Se realizează o expoziție cu toate lucrările. Aprecierea lucrărilor se va face prin turul galeriei. Copiii sunt solicitați să aprecieze atât lucrarea proprie cât și a colegului, motivând alegerea făcută; Voi face aprecieri generale și individuale asupra modului în care au realizat lucrările; Voi acorda recompense copiilor (fețe zâmbitoare); La finalul activității vom cânta împreună un cântec de toamnă.
METODE ŞI PROCEDEE DIDACTICE
: Conversația; Problematizarea; Explicația; Demostrația; Exercițiul; Munca independentă; Turul galeriei
MODALITĂȚI DE EVALUARE:
Observarea comportamentului verbal şi nonverbal al copiilor; Conversația de verificare; Aprecieri verbale.