Proiect educational "Prietena mea padurea"
MOTTO:
,,Pe copil îl educă tot ce îl înconjoară: câmpul, pădurea, râul, marea, munţii, rândunelele, cucul. Faceţi tot posibilul ca şi copiii dumneavoastră să iubească tot ce-i înconjoară, pentru că fără dragostea faţă de natură şi animale omul nu poate să simtă din plin,ceea ce numim, cu cel mai minunat dintre cuvinte – "VIAŢA. " C. Mihăiescu
ARGUMENT: Formarea conştiinţei şi a unui comportament ecologic responsabil constituie scopul educaţiei pentru respectarea mediului care începe în familie, grădiniţă şi în şcoală. Copilul trebuie învăţat să fie receptiv la nou şi să vibreze în faţa frumuseţilor naturii. Prin educaţia ecologică cultivăm dragostea şi interesul copiilor pentru lumea înconjurătoare, pentru protejarea mediului şi a societăţii.
Educaţia ecologică are semnificaţia deprinderii unui anumit mod de a înţelege relaţia dintre om şi mediul de viaţă care nu este numai al său, ci şi al plantelor şi al animalelor, a tot ce există pe Pământ, iar copiii trebuie să conştientizeze şi să exprime respectul pentru mediul natural de care beneficiem cu toţii şi pe care îl vor moşteni generaţiile viitoare.
Interesul şi dragostea pentru natură sunt, la majoritatea copiilor, instinctive. În plus, comportamentele şi convingerile formate la o vârstă cât mai fragedă sunt cele care se păstrează cel mai bine toată viaţa.
La vârsta COPILARIEI totul este frumos şi, aparent, uşor, Dacă noi, cadrele didactice, le oferim un model de urmat şi ne implicăm cu pasiune şi dăruire în educarea copiilor noştri, luminându-le calea spre o viaţă de calitate, atunci un pas de seamă spre acest ideal va fi făcut.
SCOPUL PROIECTULUI
- - Familiarizarea cu aspecte legate de viaţa pădurilor
- - Stimularea interesului copiilor pentru cunoştinţele din domeniul ecologic;
- - Însuşirea unor norme de comportament ecologic specific pentru asigurarea echilibrului dintre sănătatea individului şi mediul în care trăieşte;
OBIECTIVELE PROIECTULUI:
- - Conştientizarea de către copii a importanţei păstrării unei păduri curate, a unui mediu sănătos;
- - Dezvoltarea la elevi a conştiinţei ecologice şi a atitudinilor pozitive faţă de mediul înconjurător;
- - Antrenarea şi implicarea elevilor în activităţi ecologice;
- - Experimentarea emoţiei de a fi în mijlocul pădurii, de a cunoaşte şi ocroti natura şi vietăţile ei;
- - Descoperirea unor noi moduri de a gândi şi acţiona într-un spaţiu neconvenţional;
- - Dezvoltarea capacităţilor cognitive, afective şi psiho-motorii specifice activităţilor în aer liber;
- - Stimularea creativităţii şi imaginaţiei elevilor prin realizarea unor lucrări artistico –plastice.
GRUPUL ŢINTĂ : 28 elevi din clasa I B
RESURSE PROIECT:
Resurse umane:
- - 28 elevi din clasa I B
- - învăţătoare Cseke Sanda Adela
- - părinţii elevilor, sensibili la ideea proiectului şi doritori să-l susţină;
- - reprezentanţi ai comunităţii locale.
RESURSE SPAŢIALE :
- - sala de clasă;
- - parcul din proximitatea școlii, Grădina Botanică Jibou, Cheile Turzii
RESURSE FINANCIARE
:
- - autofinanţare;
- - contribuţii părinți;
RESURSE MATERIALE :
- - foi albe şi colorate format A4 pentru desene, pictură ;
- - acuarele, tempera, pensule,
- - aparat foto, CD-uri, calculator etc;
- - conexiune INTERNET, multiplicări xerox ;
- - dosare, mape pentru portofoliile elevilor şi pentru portofoliul clasei.
REZULTATE AŞTEPTATE :
- - dobândirea deprinderilor de a acorda atenţie oricărui colţ de natură, sesizând frumuseţea şi unicitatea lui;
- - manifestarea unei conduite ecologiste faţă de pădure, în special, şi faţă de întrega natură, în general;
- - promovarea de către fiecare copil participant la proiect a necesităţii adoptării atitudinii ecologice de către fiecare om faţă de natură;
- - manifestarea iniţiativei personale şi dezvoltarea încrederii în forţele proprii, prin propuneri, acţiuni şi comportamente;
- - dezvoltarea spiritului de echipă, a cooperării, pe baza încrederii şi a respectului reciproc faţî de toţi membrii echipei.
EVALUAREA PROIECTULUI:
- - observarea sistematică a comportamentului elevilor în situaţii concrete;
- - realizarea de desene, picturi, in care fiecare elev să îşi exprime sentimentele faţă de lnatură;
- - expoziţii cu lucrările elevilor;
- - expunerea unor panouri cu lucrările elevilor implicaţi în proiect la nivelul şcolii;
- - mediatizarea mesajului proiectului prin postere relizate de elevi;
- - realizarea unei mape cu aspecte din derularea proiectului;
- - prezentarea proiectului în cadrul comisiei metodice a învăţătorilor.